Protokoll/styrelsemoten/2020 08 18
Styrelsemöte Dalviks Odlarförening
2020-08-18
Plats: Lott nr 13 på odlingsområdet.
Närvarande: Erika Jiremyr, Bo Börjesson, Ethel Jonasson, Inger Thildéus, Thomas
Agrell, Maria Stenemo, Anitha Berggren, Rickard Gustavsson och Christer Magnusson
1. Erika öppnar mötet.
2. Dagordningen godkänns och kompletteras med en punkt under arbets/trivseldag,
punkt 11.
3. Inger Thildéus väljs till protokollförare vid mötet.
4. Ethel Jonasson väljs som protokollsjusterare.
5. Föregående mötesprotokoll gås igenom.
6. Den 4 augusti fanns ca 70 000:- i kassan.
7. Två förfrågningar om lediga lotter har gjorts. 17 står i kö för odlingslott. Några
lediga lotter finns ej.
8. Det har varit inbrott på området under sommaren. OBS! Glöm inte att låsa
grinden om du är sista bil på parkeringen. Thomas har kontaktat Verisure för ev.
installation av larm. Detta kostar ca 4000:- plus ca 400:-/mån. Ett alternativ är att
skaffa egen ljusvakt till en lägre peng, finns bl.a. på Clas Ohlsson. Diskussion
om detta, vi tar upp frågan på arbetsdagen på lördag. Behövs tillstånd till
kameraövervakning och var söks detta isåfall?
9. Listan på arbetsgrupper gås igenom, några grupper är onödiga och tas bort. Alla
är inte med på listan. Tas upp på arbetsdagen.
10. Det finns en stor björk mitt på området som lämpligen bör tas ner. Information
till tomt nr 55 görs av Thomas som också kontaktar Veteranpoolen om
nedtagning av trädet.
11. På arbets/trivseldagen den 22 augusti tas frågan om att gräva dike till
dricksvatten, alternativt hyra en dikesgrävare. Nytt kompostfack till nya
komposten ska byggas. Rickard, Thomas och Ethel köper virke och övrigt
till detta. En skruvdragare ska köpas. Det ska märkas upp vid komposten var
grästuvor får läggas och även plats för grenar. Ogräsrensning på parkering,
mot lilla grinden och vid lilla grinden. Bistugans golv behöver lagas eller läggas
nytt. Kollar på till nästa arbetsdag. Häcksaxen på området har blivit stulen.
Bosse har hyrt häcksaxar hos Husqvarna till städdagen.
12. Vi gör en gemensam genomgång av området. Några lotter, flera av dom
dubbellotter, verkar övergivna och dåligt skötta. Erika tar kontakt med
lottägarna.
13. Övriga frågor:
JRAB kommer 3 gånger under sommaren och tömmer toan. Thomas ska kolla
med dom om ev. slamsugning av pump och ledning berörande vattnet från
bäcken.
14. Nästa möte hålls tisdagen den 15 september kl. 17.00. Plats bestäms senare.
15. Mötet avslutas.


