Protokoll/arsmoten/2018 03 18

Årsmöte Dalviks Odlarförening

söndag 18 mars 2018

 

  1. Elisabet Öhrman hälsade alla välkomna och presenterade Thomas Agrell som ordförande för årsmötet. Thomas tackade för förtroendet. Mötet började med en tyst minut för de medlemmar som gått bort under år 2017.
  2. Dagordningen för årsmötet fastställdes.
  3. Sekreterare för årsmötet var sittande, Tatiana Stafeichuk.
  4. Val av protokolljusterare och rösträknare, Bo Börjesson och Rolf Handberg.
  5. Varje lott har fått ett röstkort. Av ca 80 medlemmar närvarande är ca 30.
  6. Kallelsen till årsmötet ansågs ha skett i vederbörlig ordning.
  7. Verksamhetsberättelse redovisades av ordförande.
  8. Fastställande av resultat- och balansräkning, och dessa presenterades av kassören.
  9. Revisorn Thomas Agrell, revisionsberättelse.
  10. Styrelsen godkändes ha ansvarsfrihet.
  11. Styrelsen sitter utan arvode.
  12. Fastställande av ny avgift för 2018. Medlemsavgiften sänktes till 400 kr för alla efter omröstning, arrendeavgift är oförändrad, 540 kr per lott och skötselavgift på 200 kr (ej återbetalas).
  13. Budgetförslaget för 2018 justeras, bifalls och klubbas.
  14. Val av styrelseledamöter och suppleanter.

Ordförande Rickard Gustafsson på ett år. Omval av ledamöter Bo Börjesson och Lars Malmqvist på två år. Val av ny ledamot Frida Larsson på två år. Suppleanter Inger Malmborg, Veronica Söreling, Christer Magnusson, Lotta Sandin, - nyval på ett år. Styrelseledamöter som valdes på två år förra året: sekreterare Tatiana Stafeichuk, kassör Elisabet Öhrman, ordinarie ledamot Stina Handberg. Vid ett följande konstituerande möte kommer styrelsen att fördela ansvarsposterna mellan sig.

  1. Val av revisor Thomas Agrell och av revisorssuppleant Ann-Greth Lundqvist.
  2. Valberedning kunde inte utses och lämnades till styrelsen att utse två valberedare.
  3. Två inlämnade motioner från Anita Kamph och Lisbeth Argus behandlades.
  4. Förslaget till ändring av stadgarna gällande beloppsgräns på 5 000 kr röstades bort.
  5. Arbets-/trivseldagar under 2018 klubbades till 5 maj, 16 juni, 25 augusti och 14 oktober. Strävas att stor del av jobbet ska göras av arbetsgrupperna. Då på arbets-/trivseldagar har vi mer tid till umgänge.
  6. I dagsläget har vi 3 lediga lotter.
  7. Förslaget att styrelsen fortsätter med projekt till ny toalett röstas in. Styrelsen fick i uppdrag att presentera olika alternativ och kostnadsförslag vid ett extra möte den 5 maj. Då toalettprojekt ska röstas på plats.
  8. De som vill att fakturan skickas via mejl ska anmäla detta i en lista.
  9. Inkommit förslaget att i framtiden göra en lekplats för barn med sandlåda och gungställning.
  10. Mötet avslutas och ordföranden tackade för medlemmarnas deltagande och intresse.

 

Vid protokollet:                                               Justeras:

Tatiana Stafeichuk                                          Bo Börjesson                               Rolf Handberg

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)